Witamy na stronie placówki

LISTOPAD

BLOKI TEMATYCZNE

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

GALERIA - ZDJĘCIA

 

BLOKI TEMATYCZNE:

  1. Nasza mała ojczyzna
  2. Mój dom – Polska
  3. Moje hobby
  4. Ulubione zajęcia

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie pojęcia „wolność”;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • budowanie poczucia tożsamości narodowej,
  • zachęcanie do szanowania odmienności innych,
  • poznanie różnych rodzajów domów,
  • poszerzanie doświadczeń językowych,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • ćwiczenie pamięci,
  • uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
  • poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
  • poznanie dźwięków o różnej wysokości,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • rozwijanie pamięci wzrokowej,
  • nauka racjonalnego gospodarowania klejem podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
  • usystematyzowanie wiadomości na temat pojęcia „wolność”,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
  • poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
  • rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
  • nauka nazw wybranych kolorów w języku angielskim,
  • poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
  • rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
  • rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
  • doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
  • zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
  • rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
  • poznanie wartości „kreatywności”,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • budzenie empatii,
  • poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,
  • utrwalanie liczebników w języku angielskim,
  • budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
  • poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,
  • kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • zachęcanie do pomagania sobie nawzajem podczas wykonywania zadań,
  • poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest kreatywność,
  • kształtowanie twórczej, aktywnej postawy,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • zachęcanie do aktywnego poznawania otaczającej rzeczywistości poprzez działania własne,
  • poznanie cech wiatru,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
  • poznanie nowych słów w języku angielskim: wind, silence,
  • tworzenie warunków do zdobywania nowych doświadczeń językowych,
  • zapoznanie z pojęciem „rytmu” w matematyce, 
  • zachęcanie do przestrzegania kodeksu grupy, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych,
  • poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów jego naśladowania,
  • zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
  • poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy w grupach podczas wykonywania pracy plastycznej i dzielenia się materiałami.

 

 

Piosenki i wiersze:

Piosenka „Mały Polak, przedszkolak”
sł. Marlena Szeląg, muz. Katarzyna Waszkiewicz


Polska moim domem, domem jest.

Biały orzeł godłem, godłem jej.

Ref: A ja jestem przedszkolak ,

Mały Polak, przedszkolak (x2)

 

Polska moim domem, domem jest.

Biel i czerwień flaga, flaga ma.

Ref: A ja jestem….

 

Polska moim domem, domem jest.

Tutaj moi bliscy, bliscy są.

Ref: A ja jestem….

 

Polska moim domem, domem jest,

Który w sercu zawsze, zawsze mam.

Ref: A ja jestem….

 

 

Wiersz: „Katechizm polskiego dziecka”
Władysław Bełza

 

— Kto ty jesteś?

    — Polak mały.

— Jaki znak twój?

    — Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

    — Między swemi.

— W jakim kraju?

    — W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

    — Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

    — Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

    — Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

    — W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

    — Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

    — Oddać życie.

 

Piosenka „Dwa Kocury”
sł. i muz. Joanna Bernat

1. Były sobie dwa kocury.
Jeden szary, drugi bury.
Ostre zęby i pazury
miały obydwa.
Aaa…! Aaa…! Cicho sza!

2. Śpią kocury na kanapie.
Jeden sapie, drugi chrapie.
Ale gdy się zbudzą, uciekaj, a kysz!
Bo jak skoczą w lewo, w prawo,
każdy złapie sobie mysz!

 

Zabawa paluszkowa z rymowanką „Myszki”

Myszki” Marlena Szeląg (zabawa paluszkowa z rymowanką)

Mała myszka rano wstała

i w spiżarni grasowała.

Myszki mama teraz wstała

razem z myszką grasowała.

Myszki tata teraz wstał

razem z nimi grasował.

Myszki babcia teraz wstała,

razem z resztą grasowała.

Myszki brat ostatni wstał,

razem z nimi grasował.

A na koniec kocur bury,

złapać myszki chciał w pazury!

 

Piosenka „Deszcz grajek”
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

 

1.Stoję pod parasolem

i słucham, jak gra deszcz

na trójkącie i bębenku,

i kołatkach też.

Ref. Bo deszcz, uliczny grajek,

gdzie chce, tam przystaje.

Rzuć mu grosz do kapelusza,

żeby choć na chwilę usiadł. (2x)


2.Deń, deń, deń pod rynnami,

bam, bam- tak bębni w dach,

puk, puk w okna i parapet,

dumny z siebie, ach!

Ref. Bo deszcz, uliczny grajek…

 

Piosenka „Jestem muzykantem konszabelantem”
sł. i muz. tradycyjne


Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? -Na pianinie.

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,

A pianino, i no, i no, a pianino, bęc!


Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? - Na bębenku.

A bębenek, e-nek, e-nek, a bębenek e-nek, e-nek,

a bębenek, e-nek, e-nek, a bębenek, bęc!


Jestem muzykantem 
- konszabelantem, 

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? - Na puzonie.

Na puzonie, -onie, -onie, na puzonie, -onie, - onie,

na puzonie, -onie, - onie, na puzonie, bęc!