Witamy na stronie placówki

LISTOPAD

TEMATYKA I ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

WIERSZE I PIOSENKI

GALERIA - ZDJĘCIA

 

I tydzień: NASZA MAŁA OJCZYZNA

  • poznawanie i wyjaśnianie znaczenia wartości, jaką jest miłość do Ojczyzny;
  • budzenie zainteresowania własną miejscowością;
  • przypomnienie znajomości adresu; czytanie globalne wyrazu ,,dom.

II tydzień: MÓJ DOM – POLSKA

  • budzenie zainteresowania historią państwa polskiego;
  • przypomnienie znaczenia symboli narodowych Polski;
  • przyjmowanie właściwej postawy podczas hymnu narodowego;
  • zapoznanie z charakterystycznymi miejscami i budowlami w Warszawie; poznanie legendy o powstaniu Warszawy ,,Wars i Sawa”.

III tydzień: MOJE HOBBY

  • poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu;
  • czytanie globalne wyrazu ,,ekran”;
  • poznanie rodzajów różnych kolekcji;
  • kształtowanie poczucia rytmu w trakcie zabaw rytmicznych.

IV tydzień: ULUBIONE ZAJĘCIA

  • poznawanie zainteresowań koleżanek i kolegów oraz innych osób;
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej wyrazów oraz czytanie globalne wyrazu ,,ul”;
  • rozwijanie umiejętności ustawiania obiektów po kolei i ich numerowania; przybliżenie aspektu porządkowego liczby.

 

 

 

 

WIERSZE I PIOSENKI NA MIESIĄC

LISTOPAD

 

Piosenka ,,Polska – mój dom” – (sł. Urszula Kamińska, muz. Agnieszka Widlarz)

 Właśnie tutaj jest twoja ulica,

mama, dom, przedszkole oraz pies.

Miasto, wioska, kolega, dzielnica,

a to wszystko to Polska jest!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina

od Bałtyku po szczyty Tatr.

Tu jest Polska, ojczysta kraina.

Biały orzeł jej strzeże od lat! (2x)

Morze, góry, jeziora i lasy,

pola zbóż kołysze lekki wiatr.

Zwiedzaj Polskę, wyruszaj na trasy.

            I jej legend poznawaj świat.

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina… (x2)

Polska, Polska! – kibicuj z innymi,

wtedy gdy drużyna twoja gra.

Potem w stroju biało-czerwonym

wspólnie z nimi odśpiewaj hymn!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina… (x2)

 

 

 

,,Jesienny deszcz” – nauka piosenki (St. Karaszewski, W.Kaleta)

 Dziś chmurkę nad podwórkiem

Potargał  psotny wiatr,

Aż deszcz popłynął ciurkiem

I na podwórko spadł.

Ref: Hej, pada, pada, pada, pada, pada deszcz

Jesienny pada, pada, pada, pada deszcz.

            Deszcz płynie po kominie,

Wesoło bębni w dach

W blaszanej dzwoni rynnie

I wsiąka w mokry piach.

Ref: Hej, pada, pada, pada, pada, pada deszcz…

Kalosze wnet nałożę

Parasol wezmę też.

Bo lubię, gdy na dworze

Jesienny pada deszcz.

Ref: Hej, pada, pada, pada, pada, pada deszcz…

 

 

 

 

Ilustracja ruchowa wiersza ,,Idą dzieci do przedszkola”

Idą dzieci do przedszkola, – maszerujemy w miejscu wysoko unosząc kolana

Idą, lecz bez parasola. – maszerujemy, na słowo ,,parasol” klaszczemy nad głową

Nogą lewą, nogą prawą – na przemian pokazujemy raz prawą , raz lewą nogę

Idą sobie żwawo. – maszerujemy w miejscu

Wietrzyk wieje wiu, wiu, wiu – machamy uniesionymi rękami

Liście lecą szu, szu, szu – ruszamy palcami rąk naśladując opadające liście, kucamy

Ptaszki fruną frry, frry, frry – rękami naśladujemy ruchy ptasich skrzydeł

Dzieciom zimno brry, brry, brry – obejmujemy się rękami, ,,trzęsiemy się” z zimna

Więc pręciutko do przedszkola – szybko biegniemy w miejscu

Tam gdzie pani już nas woła o, o, o! – szeroko rozwieramy ramiona wołając głośno O!