Witamy na stronie placówki

STYCZEŃ

TEMATYKA MIESIĄCA

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

 

TEMATYKA MIESIĄCA

  1. PŁYNIE CZAS
  2. MŁODSI I STARSI
  3. SPORT TO ZDROWIE
  4. DBAM O ZDROWIE

 

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, wyciągania wniosków na podstawie ich treści, oceny postępowania bohaterów, budowania wypowiedzi na określony temat poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym, ładnego recytowania zapamiętanych tekstów.

Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: pomoc, uczciwość oraz pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, np. bilon, monety, hartowanie, morsowanie; stwarzanie możliwości do prowadzenia dialogu, wywiadu na określony temat.

Rozwijanie procesów myślowych – pamięć, uwaga dowolna, myślenie przyczynowo- skutkowe.

Rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych.

Stwarzanie możliwości podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego, np. narty, buty, gogle, kijki, kombinezon, narty, sanki, łyżwy                        itp. oraz wprowadzanie liter z, Z, b, B, n, N, s, S i czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów                     słowno-obrazkowych.

Kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak chęć niesienia pomocy innym, wrażliwość, szacunek do innych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych, uczciwość, zdrowy styl życia; wzmacnianie więzi rodzinnych.

Rozwijanie myślenia operacyjnego – uświadamianie następstwa dni tygodnia i miesięcy; posługiwanie się pojęciami wczoraj, dzisiaj, jutro, nazwami dni tygodnia i miesięcy; poznanie sposobów mierzenia czasu; zabawy zegarem – odczytywanie pełnych godzin; ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach i zbiorach zastępczych; posługiwanie się modelami pieniędzy w sytuacji zabawy.

Wprowadzenie cyfry 6 i znaku +; kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą symboli,  cyfr 1–6 i znaków +, =

Rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych poprzez naukę nowych piosenek „Zegary”,  „Sypie śnieżek”; zwrócenie uwagi na ładny i melodyjny śpiew; rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci i umiejętności różnicowania metrum 3- i 4-miarowego; doskonalenie umiejętności rozpoznawania melodii walca, utrwalenie kroku walczyka; stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki  z plastyką.

Kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór ubrania odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych oraz przestrzeganie bezpiecznych sposobów zabawy na śniegu i lodzie; zachęcanie do próbowania, poznawania nowych smaków, przełamywania niechęci do warzyw, owoców; zachęcanie do stosowania zasad zdrowego stylu życia zgodnie z piramidą zdrowia; stwarzanie sytuacji dających możliwość samodzielnego przygotowywania zdrowych posiłków.

Rozwijanie przedsiębiorczości dzieci podczas planowania i organizowania imprez: Dzień Babci  i Dziadka; kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych.

WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka „Sypie śnieżek”

sł. i muz. Adrianna Furmanik – Celejewska

  1. Sypie śnieżek : syp, syp, syp w oczy i policzki.

Zima z lodu szalik ma, a z płatków rękawiczki.

 

Ref. Na szybie namaluje dzwonek,

        już przy dzwonku jest aniołek.

        Będzie dzwonić : dzyń, dzyń, dzyń,

         a aniołek tańczyć z nim.

 

  1. Skrzypi  mrozek : skrzyp, skrzyp, skrzyp, w brody oraz w nosy.

Zima z wiatru suknię ma, a ze szron srebrne włosy.

 

Ref. Na niebie namaluje zamek,

        a w nim pięć śniegowych lalek,

        rycerzyków małych pięć,

        na zimowy bal ma chęć!

 

 

Wiersz „Moja babcia”

Bożena Forma

 

Jestem sobie wnuczka mała,

moja babcia jest wspaniała.

Zna tuziny pięknych bajek,

których słucha się wspaniale.

 

Gry, zabawy, wyliczanki,

różne wiersze, zgadywanki.

Umie z klocków stawiać wieże,

dobrze gra na komputerze.

 

Zawsze zgrabnie piłkę łapie,

aż się na nią gapią gapie.

Zimą bierze mnie na narty.

Kocham babcię – to nie żarty!