Witamy na stronie placówki

LUTY

TEMATYKA MIESIĄCA

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

GALERIA ZDJĘĆ

TEMATYKA MIESIĄCA

  1. Siły przyrody
  2. Cztery żywioły
  3. Wielka wyprawa
  4. Nasze podróże

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: szacunek, odkrywanie, pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, np. surowce wtórne, bioodpady oraz inne pojęcia, np. żywioły, odkrywca, Antarktyda, Himalaje, wulkan, halit, ametyst, Inuita; stwarzanie okazji do posługiwania się nimi podczas wypowiedzi.

Kształtowanie umiejętności argumentowania swojego zdania podczas wypowiadania się na określony temat.

Rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań oraz prostych tekstów słowno-obrazkowych.

Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego, np. papier, szkło, plastik, bio, las tropikalny, wydmy, piramidy, pustynia polarnik, igloo, Inuita, Etna, wulkan, lawa, krater, erupcja, równik, Sahara, Afryka, Brazylia itp. oraz wprowadzanie liter r, R, g, G, czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słowno-obrazkowych.

Kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, zwierząt, środowiska przyrodniczego, itp. oraz odkrywanie rozumiane jako ciekawość poznawcza, chęć poznawania nowych miejsc, osób, zjawisk, itp., wyrabianie nawyku podejmowania konkretnych działań zmierzających do ochrony środowiska (segre¬gacja śmieci, oszczędzanie wody i prądu, dbałość  o czystość wody i powietrza, racjonalne gospodarowanie wodą).

Rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci, ciekawości świata, pokazywanie jego różnorodności; uwrażliwienie na piękno, bogactwo i różnorodność fauny i flory Ziemi.

Uświadamianie korzyści i niebezpieczeństw związanych z żywiołami, np. respektowanie zakazu samodzielnego korzystania przez dzieci z zapałek, zapalniczek itp.

Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie   cyfry 7; posługiwanie się poznanymi cyframi i znakami do kodowania czynności matematycznych; posługiwanie się nazwami dni tygodnia i nazwami kierunków.

Stwarzanie okazji do mierzenia, przeliczania, kodowania podczas układania i tworzenia gry.

Rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych przez naukę nowych piosenek „Cztery żywioły”, „Mroźne marzenie”; zwrócenie uwagi na ładny i melodyjny śpiew; rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki  z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych.

Rozbudzanie zainteresowań technicznych i samodzielności podczas eksperymentowania; kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji przebiegu i efektów doświadczeń.

Rozwijanie doznań sensorycznych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw   w KDS.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych    i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw     w ramach KDS;

WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka: „Cztery żywioły”                                                                                                                                                                sł. Urszula Kamińska, muz. Krzysztof Mroziński

1. Płynie w rzece, szumi w morzu oraz kranie.
W niej się myjesz i musisz ją pić.
Tak jak ryba bardzo lubisz w niej pluskanie.
Ale gradem też potrafi nieraz bić.

 

Ref. Cztery wielkie żywioły świata.

        Każdy jest nam potrzebny, by żyć.

        Woda, ogień, ziemia, powietrze.

        Jednak groźne potrafią też być!

 

2. Jego blaskiem płoną świeca i ognisko.
Chłód i ciemność oddala, jak wiesz.
Grzeje piece i ugotujesz na nim wszystko.
Lecz pożarów przyczyną jest też.

 

Ref. Cztery wielkie żywioły świata…

 

3. Dmucha w żagle i wiatrakom siłę daje. 
W lemoniadzie bąbelkami kusi cię.
Nim w balonik dmuchasz i oddychasz stale.
A w tornado też potrafi zmieniać się.

 

Ref. Cztery wielkie żywioły świata…

 

4. Ona daje nam schronienie i jedzenie.
I z jej skarbów korzystamy cały czas.
Po niej biegać, skakać miło jest szalenie.
Chodź  lawiną też zaskoczyć może nas.

 

 Ref. Cztery wielkie żywioły świata…

 

 

Wiersz: „Kolory tęczy”  Barbara Dankiewicz

 

Ile kolorów tęcza ma?

Policz ty, policzę ja.

Czerwony to symbol gorąca,

a żółty – barwa ciepłego słońca.

Pomarańczowy jest jak mandarynka,

a zielony jak trawa i żaby śmieszna minka.

Niebieski jak chabry i niezapominajki

A granatowy jak ciemne morze z pięknej bajki.

Pozostał jeden – jak śliwka fioletowy –

I obraz tęczy mamy już gotowy.