Witamy na stronie placówki

MARZEC

TEMATYKA MIESIĄCA

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

TEMATYKA MIESIĄCA

  1. MALI ODKRYWCY
  2. TAJEMNICE ŚWIATA
  3. NADCHODZI WIOSNA
  4. WIOSNA TUŻ – TUŻ

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: dociekliwość, duma z pracy oraz pojęcia Układ Słoneczny, astronauta, załoga, kapitan, sieć internetowa, wynalazca, peleryna, rolnik, sianie, sadzenie.

Rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno- obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim.

Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie liter p, P, w, W, c, C, j, J.

Kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak ciekawość poznawcza, otwartość, chęć zadawania pytań, szacunek do pracy innych, radość z efektów własnej pracy.

Rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci, ciekawości świata, zainteresowań związanych z kosmosem, podróżami kosmicznymi, wynalazkami służącymi człowiekowi w życiu codziennym.

Uświadamianie korzyści i niebezpieczeństw związanych z korzystania z zasobów internetowych.

Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 8 i znaku minus; tworzenie zadań – opowiadań i wykonywanie czynności matematycznych w nich zawartych; posługiwanie się poznanymi cyframi i znakami do kodowania czynności matematycznych; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy.

Stwarzanie okazji do mierzenia, przeliczania, kodowania podczas układania i tworzenia gry.

Rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych przez naukę nowych piosenek „Kosmiczna wyprawa”, „Drzewo mieszkanie”; rozwijanie umiejętności różnicowania metrum oraz utrzymywania pulsu rytmicznego; rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych.

Rozbudzanie zainteresowań technicznych i samodzielności podczas eksperymentowania; kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji przebiegu i efektów doświadczeń; kształtowanie umiejętności planowania, realizacji działań i rozwiązywania problemów podczas prac konstrukcyjnych.

Rozwijanie doznań sensorycznych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw  w KDS.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych     i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw w ramach KDS.

WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka: „ Kosmiczna wyprawa”                                                                                                                                                     sł. Ewa Stadtmüller, muz. Urszula Borkowska

  1. Kapitan gotowy, załoga w komplecie,

rakieta się pręży do lotu jak ptak.

Już klapy zamknięte, skafandry dopięte,

Trzy, dwa, jeden, zero i nareszcie : START.

 

Ref. Wyprawa kosmiczna, kosmiczna wyprawa -

        nieziemska przygoda, cudowna zabawa!.

        Chodź raz, chodź raz pofrunąć do gwiazd, 

        w ten niezapomniany czas.

 

  1. Już Księżyc siwiutki cylindrem się kłania,

już Droga, ta Mleczna, porywa nas w dal.

Tam gwiazdy się śmieją, planety szaleją.

A Ziemię nam przesłania błękitna mgła.      

 

Ref. Wyprawa kosmiczna…

 

  1. Słoneczko promykiem pozdrawia czerwonym,

żegnają  się  nami i Wenus, i Mars.

Bo Ziemia już czeka i tęskni z daleka.

To cud, że ją mamy i ona ma nas.

 

Ref. Wyprawa kosmiczna…

 

 

 

Wiersz: „    Rapowanie na przywitanie”                                                                              Beata Gawrońska

 

Kiedy przyjdę do przedszkola,

raz i dwa, raz i dwa.

Przywitania to jest pora,

raz i dwa, raz i dwa.

Gdy „dzień dobry” głośno powiem,

raz i dwa, raz i dwa.

„Piątkę” przybiją dłonie obie,

raz i dwa, raz i dwa.

Tobie podam rękę prawą,

raz i dwa, raz i dwa.

Tu „ żółwika” zrobię żwawo,

raz i dwa, raz i dwa.

Tak w przedszkolu się witamy,

bo lubimy się i znamy.