TEMATYKA MIESIĄCA
OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
WIERSZE I PIOSENKI
GALERIA ZDJĘĆ
1. Mali odkrywcy- projekt mleko
2. Tajemnice świata – projekt mleko
3. Nadchodzi wiosna
4. Wiosna tuż - tuż
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie wiedzy ogólnej;
- czerpanie radości z przekazywania wiedzy i umiejętności innym;
- budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
- poznanie rodzajów mleka;
- rozwijanie zdolności komunikacyjnych;
- wyrażanie w rozmowie szacunku wobec innych osób;
- doskonalenie orientacji przestrzennej;
- ćwiczenie umiejętności konstruowania budowli przestrzennych;
- dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt;
- odróżnianie niskich i wysokich dźwięków;
- rozwijanie słuchu muzycznego;
- ćwiczenie motoryki dużej podczas zabaw muzycznoruchowych;
- rozwijanie kreatywności w zabawach z użyciem produktów spożywczych;
- kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu;
- poszerzanie wiedzy ogólnej w oparciu o opowiadanie;
- budowanie poczucia wspólnoty podczas zabaw tematycznych;
- ćwiczenie zgodnej współpracy;
- nazywanie produktów mlecznych
- tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy i kształtowaniu umiejętności wypowiadania się;
- utrwalanie kulturalnych zachowań w miejscach publicznych;
- przeliczanie elementów w dostępnym zakresie;
- doskonalenie umiejętności matematycznych;
- utrwalanie wiedzy dotyczącej mleka;
- wsłuchiwanie się w dźwięki występujące w otoczeniu;
- umiejętność odróżniania dźwięków przyjemnych od nieprzyjemnych;
- odczuwanie pozytywnych emocji podczas działań z muzyką relaksacyjną;
- poznanie etapów przygotowania masła;
- doskonalenie sprawności motorycznych;
- dostrzeganie zmian w przyrodzie;
- rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji;
- nabywanie empatii w stosunku do zwierząt;
- poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę;
- kształcenie umiejętności odczytywania symboli pogodowych;
- zainteresowanie dzieci zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną;
- określenie liczby w zbiorze;
- przyporządkowanie jeden do jednego;
- rozwijanie umiejętności zwracania się o pomoc podczas wykonywania zadań matematycznych;
- wzbogacenie wiedzy na temat ptaków (bociana);
- naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody;
- nabywanie poczucia wspólnoty ze światem przyrody;
- poszerzanie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin;
- tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych (sadzenia roślin);
- stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia;
- kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą;
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;
- poszerzanie wiadomości na temat wiosny podczas nauki wiersza na pamięć;
- kształtowanie rozumienia ze słuchu;
- tworzenie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom;
- kształtowanie pojęć wysoko – nisko; góra – dół;
- dostrzeganie delikatności środowiska przyrodniczego;
- śpiewanie do znanych melodii;
- kształtowanie umiejętności naśladowania czynności;
- wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia;
- rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas;
- odczuwanie przyjemnych doznań po uporządkowaniu miejsca zabawy.
Piosenka
"Maszeruje wiosna" K. Bożek-Gowik
1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
„Już”- wiersz Laura Łącz
Spadła deszczu kropla,
plum…
Zawiał ciepły wietrzyk,
szum…
Coś pachnie w powietrzu-
kwiat.
Zmienia się wokoło
świat.
A co tak śpiewa?
Ptak.
Czyżby przyszła wiosna?
Tak!
Przyszła do nas wiosna - piosenka
sł. i muz. Joanna Bernat
1.
Przyszła do nas wiosna - piękna i radosna:
tupu, tupu, tup, tup, tup! - przyszła do nas wiosna -
tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!
2.
Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha! - śmieje się do dzieci -
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!
3.
Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:
bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum - burzą huczy z nieba -
bum, bum, bum, bum bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum!
4.
Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:
kapu, kapu, kap, kap, kap! - kapie cicho deszczem -
kapu, kapu, kapu, kapu, kap, kap, kap.