Witamy na stronie placówki

KWIECIEŃ

TEMATYKA MIESIĄCA

OGÓLNE CELE WYCHOWCZO-DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

GALERIA

TEMATYKA MIESIĄCA

  1. ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY
  2. WIELKANOC
  3. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
  4. JESTEM KULTURALNY

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: tradycja, szacunek oraz pojęć związanych ze świętami, np. palma, kraszanki, pisanki, miejscami użyteczności publicznej: kino, teatr, muzeum, kukiełka, marionetka, a także zawodami: scenarzysta, aktor, kostiumograf, etnograf.

Rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i mowy opowieściowej, w trakcie tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci.

Doskonalenie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim.

Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F.

Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 9 i owalu jako figury geometrycznej; stwarzanie możliwości do manipulowania figurami i przedmiotami                            i obserwacji odbicia lustrzanego; tworzenie osi symetrii przez składanie papieru i obserwowaniu efektów pracy; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy.

Kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody                  i przedmiotów czy tradycji przez uświadomienie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm.

Kształtowanie postaw prorodzinnych i patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości rodzinnej i narodowej – zwyczaje związane ze świętami, regionem (potrawy, strój ludowy, zwyczaje, muzyka, wytwory ludowe).

Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Święta wielkanocne”, „Piosenka lalkarza” i tańców „Szewc”, „Klepany”, polonez.

Rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych.

Rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci podczas przeprowadzania prostych doświadczeń, obserwowania ich wyników i wyciągania wniosków na tej podstawie.

Rozwijanie doznań sensorycznych i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw w KDS

Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw w ramach KDS; stwarzanie możliwości do podejmowania prób pisania w liniaturze i w kratce.

 

WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka: „ Święta Wielkanocne”        sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolaga

1. Słońce złote jak pisanka

na błękitnym niebie

zaświeciło od poranka

dla mnie i dla ciebie.

Bo…bo…to…to…

 

Ref. Święta Wielkanocne,

       zielenią się drzewa.

       Już bociany powróciły,

       szpak o wiośnie śpiewa. x2 

 

2. Weźmy kolorowe farby,

pomalujmy jajka.

 Niech pisanki lśnią w koszyku,

wielkanocna bajka.  

Bo…bo…to…to… 

 

Ref. Święta Wielkanocne…

 

3. I kurczaczki, i baranki

do koszyczka damy.

Niech nasz koszyk piękny będzie,

gdy na stół stawiamy.

Bo…bo…to…to…

 

Ref. Święta Wielkanocne…

 

 

Wiersz „ Tydzień”

Jan Brzechwa

 

Tydzień dzieci miał siedmioro:

- “Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

 

Ale przecież nie tak łatwo

Radzić sobie z liczną dziatwą:

 

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku,

 

Wtorek środę wziął pod brodę:

- “Chodźmy sitkiem czerpać wodę.”

 

Czwartek w górze igłą grzebie

I zaszywa dziury w niebie.

 

Chcieli pracę skończyć w piątek,

A to ledwie był początek.

 

Zamyśliła się sobota:

- “Toż dopiero jest robota!”

 

Poszli razem do niedzieli,

Tam porządnie odpoczęli.

 

Tydzień drapie się w przedziałek:

- “No a gdzie jest poniedziałek?”

 

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku –

I tak dalej…