Witamy na stronie placówki

MAJ

TEMATYKA MIESIĄCA

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

TEMATYKA MIESIĄCA

  1. KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL
  2. BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY
  3. RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
  4. JA I MOI BLISCY

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: wiedza, rodzina oraz środowiska społecznego dziecka, np. księgarnia, biblioteka, antykwiariat, bajka, legenda, dom rodzina bliska, rodzina daleka itp.; kształtowanie umiejętności budowania logicz­nych i poprawnych wypowiedzi; wprowadzanie pojęć odnoszących się do zawodów związanych z powstawaniem  i produkcją książek oraz tych wykonywanych przez rodziców.

Kształtowanie logicznego myślenia podczas porządkowania zdarzeń, tworzenia historyjek, wskazywania różnic i podobieństw pomiędzy przedmiotami

Doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań oraz prostych tekstów słowno- obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim

Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie liter                               ł, Ł, h, H

Rozbudzanie ciekawości poznawczej przez stwarzanie okazji do korzystania z różnych źródeł wiedzy – doświadczanie, obserwacja, książki, internet; przeprowadzanie prostych doświadczeń, obserwowanie ich wyników i wyciąganie wniosków na tej podstawie

Rozwijanie umiejętności planowania działań w celu zdo­bycia wiadomości i wykonania zadań; uświadamianie znaczenia zespołu w zdobywaniu i gromadzeniu nowych doświadczeń

Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier

Rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w najbliższym otoczeniu przedszkola; zachęcanie do notowania wyników obserwacji o zdobywania wiedzy na temat roślin i zwierząt; kształtowanie postawy troski o środowisko przyrodnicze przez wykonywanie prac porządkowych w ogrodzie – sianie i sadzenie roślin, opieka nad nimi

Kształtowanie postaw prorodzinnych uświadamianie wspierającej roli rodziny; rozwijanie umiejętności wyrażania swoich emocji i odczuć związanych z rodziną za pomocą mimiki, gestu i rysunku; uświadamia­nie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami, rozwijanie zainteresowania przeszłością swojej rodziny; uświadamianie, że każda osoba w rodzinie ma swoje prawa i obowiązki; bu­dzenie zainteresowania relacjami pomiędzy osobami w rodzinie

Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych poprzez naukę nowych piosenek „Piosenka o książkach”, „Majowe życzenia” i tańca do utworu „King of the fairies”

Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój

Rrozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw w ramach KDS; stwarzanie możliwości do podejmowania prób pisania w liniaturze i w kratce

Rozwijanie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą.

 

WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka: „ W tańcu najweselej”   
sł. Anna Bernat, muz. popularna

1. Mam dwie ręce i ty dwie,

więc podajmy je

i zatańczmy wkoło tak,

żeby tańczył świat.

 

Ref. W tańcu , w tańcu nam

        najweselej jest,

        wszyscy śmieją i cieszą się.

 

2. Cztery ręce i znów dwie,

więcej , więcej nas,

więc zatańczmy wkoło tak,

żeby tańczył świat.

 

Ref. W tańcu…

 

3. Sześć już mamy i znów dwie,

więcej , więcej nas,

więc zatańczmy wkoło tak,

żeby tańczył świat.

 

Ref. W tańcu…  

 

4. Osiem mamy i znów dwie…

 

Piosenka: „Majowe życzenia”
sł. i muz. Malina Sarnowska

 Jak Ci, mamo, powiedzieć – nie wiem,
 żeś najlepszą jest z mam.
 Narysuję ci serce i piosenkę tę dam.

Ref.: Piosenka dla mamy, dla mamy piosenka
Najlepsze życzenia schowamy w dźwiękach.
 Piosenka dla mamy, zielona jak maj!
Tańcz z nami, śpiewaj i graj.

A ty co powiesz na to, tato,
że słów tyle już znam.
 Dziś ułożę je w rymy
 i piosenkę ci dam.

Ref.: Piosenka dla taty, dla taty piosenka,
 Jest dobra na co dzień, dobra od święta.
Piosenka dla taty pachnąca jak bzy!
 Zaśpiewaj z nami i ty.

Wiersz „Święto Taty”
Wiera Badalska

Tato Ani jest piekarzem.
Tato Jurka kolejarzem.
Tato Ewy orze pole.
Tato Jacka uczy w szkole.
Tato Basi smaży pączki.
Tato Włodka pisze książki.

Tato Jarka jest szoferem.
Tato Darka inżynierem.
Tato Irki tka kretony.
Tato Romy stawia domy.
Tato Zosi listy nosi.