Witamy na stronie placówki

CZERWIEC

TEMATYKA MIESIĄCA

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

GALERIA ZDJĘĆ

TEMATYKA MIESIĄCA

  1. LATO – CZAS ZABAWY
  2. IDZIE LATO PRZEZ ŚWIAT
  3. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE
  4. DO WIDZENIA!

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Cele ogólne:

Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: szczęście, rozwaga oraz środowiska społecznego i przyrodniczego, np. związane z zawodem pszczelarza, gatunkami i życiem pszczół (pszczoła miodna, pszczoła murarka), z ekosystemem łąki, stawu, gór; nazwy polskich jezior, gór; kształtowanie umiejętności budowania logicz­nych i poprawnych wypowiedzi oraz argumentowania swojego zdania.

Doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy, piosenek i słownictwa      w j. angielskim.

Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem; posługiwanie się alfabetem; układanie wyrazów, zdań z rozsypanek.

Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier.

Rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory    w różnorodnych ekosystemach – łąka, staw, jezioro; kształtowanie postawy troski o środowisko przyrodnicze przez organizowanie opieki nad owadami w ogrodzie – budowanie poidełek dla owadów; uświadamianie znaczenia owadów dla środowiska przyrodniczego.

Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Dziecięce marzenia”, „Zawołało lato” i tańca „Stonoga.

Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój.

Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce.

Kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; budzenie zaciekawienia tematem szkoły; podnoszenie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach                    z całą grupą.

Stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć.

Stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych.

Kształtowanie umiejętności oceny działania; wdrażanie do bezpiecznego zachowania; uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem.

 

WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka: „ Dziecięce marzenia”      sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk

  1. Przelatuje nad krajami
    czarodziejski dywan snu.
    Dziecięcymi paluszkami
    tkało go magików stu.

 

Ref. Leć, w obłokach bujaj z nami,

z dziecięcymi marzeniami,

na magicznym, na dywanie,

co wymarzysz, niech się stanie!

 

  1. Wejdź na dywan kolorowy,
    do krainy bajek leć.
    Snuj fantazje prosto z głowy,
    to, co zechcesz, możesz mieć

 

Ref. Leć…

Wiersz „Pożegnanie”
Barbara Stankiewicz – Gawrysiak

Dziś czas żegnać się z przedszkolem    z panią, nianią, dyrektorem,   Średniakami, maluchami.    i I huśtawką, i klockami.    I z rodziną pięknych lal,       wystrojonych jak na bal.   Do widzenia, miśki, pieski,    już otrzyjcie z oczu łezki,    bo nim śniegi świat otulą,   nowe dzieci was przytulą .   My z wdzięcznymi serduszkami    w dalszą drogę wyruszamy,    a spędzony tutaj czas     miło wspomni każdy z nas.