TEMATYKA MIESIĄCA
OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
WIERSZE I PIOSENKI
GALERIA ZDJĘĆ
TEMATYKA MIESIĄCA
- LATO – CZAS ZABAWY
- IDZIE LATO PRZEZ ŚWIAT
- ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE
- DO WIDZENIA!
OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Cele ogólne:
Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: szczęście, rozwaga oraz środowiska społecznego i przyrodniczego, np. związane z zawodem pszczelarza, gatunkami i życiem pszczół (pszczoła miodna, pszczoła murarka), z ekosystemem łąki, stawu, gór; nazwy polskich jezior, gór; kształtowanie umiejętności budowania logicznych i poprawnych wypowiedzi oraz argumentowania swojego zdania.
Doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy, piosenek i słownictwa w j. angielskim.
Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem; posługiwanie się alfabetem; układanie wyrazów, zdań z rozsypanek.
Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier.
Rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w różnorodnych ekosystemach – łąka, staw, jezioro; kształtowanie postawy troski o środowisko przyrodnicze przez organizowanie opieki nad owadami w ogrodzie – budowanie poidełek dla owadów; uświadamianie znaczenia owadów dla środowiska przyrodniczego.
Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Dziecięce marzenia”, „Zawołało lato” i tańca „Stonoga.
Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój.
Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce.
Kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; budzenie zaciekawienia tematem szkoły; podnoszenie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą.
Stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć.
Stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych.
Kształtowanie umiejętności oceny działania; wdrażanie do bezpiecznego zachowania; uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem.
WIERSZE I PIOSENKI
Piosenka: „ Dziecięce marzenia” sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk
- Przelatuje nad krajami
czarodziejski dywan snu.
Dziecięcymi paluszkami
tkało go magików stu.
Ref. Leć, w obłokach bujaj z nami,
z dziecięcymi marzeniami,
na magicznym, na dywanie,
co wymarzysz, niech się stanie!
- Wejdź na dywan kolorowy,
do krainy bajek leć.
Snuj fantazje prosto z głowy,
to, co zechcesz, możesz mieć
Ref. Leć…
Wiersz „Pożegnanie”
Barbara Stankiewicz – Gawrysiak
Dziś czas żegnać się z przedszkolem z panią, nianią, dyrektorem, Średniakami, maluchami. i I huśtawką, i klockami. I z rodziną pięknych lal, wystrojonych jak na bal. Do widzenia, miśki, pieski, już otrzyjcie z oczu łezki, bo nim śniegi świat otulą, nowe dzieci was przytulą . My z wdzięcznymi serduszkami w dalszą drogę wyruszamy, a spędzony tutaj czas miło wspomni każdy z nas.