TEMATYKA TYGODNIA
OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
WIERSZE I PIOSENKI
GALERIA ZDJĘĆ
- Lato –czas zabawy
- Kolorowe lato
- Żegnamy przedszkole
- Do widzenia!
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne
Zapoznanie ze świętem Dnia Dziecka; stwarzanie warunków do wyrażania emocji ciałem; zachęcanie do radosnej zabawy w grupie, stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; kształtowanie postawy koleżeńskiej w zabawie; uświadomienie, że w otoczeniu są osoby, do których można zwrócić się po pomoc, rozkładanie elementów według zasady po tyle samo; ćwiczenie w posługiwaniu się wyrażeniem po równo; ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania, rozbudzanie zainteresowania zwierzętami egzotycznymi poprzez zabawy ruchowe rozwijanie percepcji słuchowej; kształtowanie wrażliwości na odgłosy zwierząt, rozwijanie prawidłowej percepcji i znajomości nazw kolorów; kształtowanie aktywności twórczej i wyobrażni; zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami, rozumienie i dostrzeganie potrzeby współdziałania w grupie na podstawie obserwacji życia mrówek; kształtowanie przyjaznego stosunku do przyrody; wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami, dokonywanie syntezy słownej; kształtowanie logicznego myślenia; rozumienie znaczenia pszczół w życiu człowieka, rozpoznawanie oznak lata; nazywanie zjawisk pogodowych: upał, burza, rozumienie potrzeby nawadniania organizmy podczas upału, rozwijanie zdolności gry na instrumentach muzycznych: kształtowanie wrażliwości na muzykę; wyrażanie radości z pory roku w utworze muzycznym, umiejętność lepienia z plasteliny zwierząt żyjących w trawie; rozwijanie motoryki małej w różnych działaniach plastycznych; rozumienie, że przyjacielem może zostać zwierzę żyjące na wolności, pobudzanie zmysłów; zdobywanie samodzielnych doświadczeń sensorycznych; nabywanie samodzielności podczas wykonywania codziennych czynności, rozumienie znaczeń znaków i symboli; szyfrowanie słów; dzielenie się przeżyciami z najbliższymi, łączenie elementów w zbiory; rozwijanie zdolności matematycznych podczas zabawy z kodowaniem; doskonalenie koncentracji podczas wykonywania zajęć, poznawanie zabaw ruchowych z wykorzystaniem różnego rodzaju piłek; kształtowanie sprawności fizycznej i doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej; wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych podczas zabaw ruchowych z piłką, komponowanie wzorów w ograniczonym polu; wyrażanie siebie poprzez różnorodną sztukę; odczuwanie satysfakcji z wykonanej pracy plastycznej i uświadamianie wpływu na jej kształt, nauka pokonywania trudności; nabywanie odporności psychicznej; kształtowanie umiejętności samodzielnego działania, rozwijanie pamięci w zabawach językowych; kształtowanie słuchu fonematycznego; odczuwanie przyjaznego stosunku do środowiska przyrodniczego, rozumienie pojęcia; jeden do jednego; nabywanie nowych umiejętności matematycznych; wychowanie do poszanowania zdrowia, rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych; umiejętności reagowania ruchem na sygnał słowny; wdrażanie do skupiania uwagi podczas zajęć muzycznych, rozwijanie sprawności motorycznych podczas zabaw plastycznych; nabywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z kolorami; czerpanie radości w trakcie zabaw z bańkami mydlanymi.
Wiersz: Letnia Rymowanka
Elżbieta Bagińska
Umiem skakać jak piłeczka (podskakują)
Mrugać oczkiem jak laleczka (mrugają)
Grzbiet wyginać tak jak kotek. (klęk podparty, koci grzbiet)
Robić rączką kołowrotek (klęk, kołowrotek)
Rączki w górę, hen, wyciągać. (klęk, wyciąganie rąk wysoko)
Kucnąć nisko jak biedronka (skulenie na dywanie)
Piosenka: Piosenka na kolorowe lato
Sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
Pszyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej, maluchy, hej, dzieciaki- co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabą zielona przez kałuże skakać.
Ref: Hej, maluchy, hej, dzieciaki!
Co wy na to, że będziemy się bawili całe lato? (x2)
Przyszło do nas lato, pełne słońca, blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej, maluchy…