Witamy na stronie placówki

Domowe sprzęty

Temat: Domowe sprzęty

  • 1. Rozwiązywanie zagadek G. Lipińskiej i M. Szeląg

Odkurzacz

To nie zwierz, choć warczy groźnie.

To nie słoń, choć trąbę ma.

Latem, zimą – bez wyjątku

o prządek w domu dba!


Suszarka

W małym urządzeniu moc wielka ukryta.

Włączasz ją wówczas, gdy głowa umyta.

Powietrze dmucha – zimne, gorące,

Fryzury tworzy zachwycające!


Lodówka

Ta dziwna szafeczka magiczną ma moc,

Zimno w niej zawsze, i w dzień i w noc.

Gdy drzwi jej otwierasz, światełkiem cię wita,

W niej każdy smakołyk jest zimny i kwita!


Szczoteczka elektryczna

Pomaga w czyszczeniu – spryciula mała

Uśmiecha się do niej nasza buzia cała!

Brzęczy, wiruje, z pastą tańcuje

- czyste nam ząbki w mig wyczaruje!


  • 2. „Tropimy, poszukujemy”
    – poszukiwanie w domu urządzeń elektrycznych.

Po ich odnalezieniu i nazwaniu zadaniem dziecka jest pokolorowanie odpowiednich obrazków ukrytych w załączniku nr 1.

  •  
  • 3. „Suszarka”– eksperyment (potrzebujemy suszarkę i napompowany balon)

Pokazujemy dzieciom suszarkę i pytamy, czy wiedzą, do czego tourządzenie służy. Dzieci zastanawiają się: Jak to się dzieje, że suszarka suszy włosy? Następnieproponujemy dzieciom przeprowadzenie eksperymentu – kierowanie strumienia gorącegopowietrza na nadmuchany balon. Pytamy dzieci, czemu balon się unosi i co się stanie, jeśli włożymy rękę pomiędzy strumień powietrza a balon (balon spadnie). Wspólnie sprawdzamy, cotaki strumień powietrza z suszarki potrafi jeszcze unieść. Szukamy wspólnie z dziećmi odpowiedzi na pytanie: Czy ciepłe powietrze i zimne powietrze działają tak samo? Przypomnienie zasad bezpiecznegokorzystania z urządzeń elektrycznych (zawsze pod opieką dorosłych).


  • 4. „Domowe sprzęty elektryczne”– zabawa ruchowa przy muzyce.

Puszczamy jakąś wesołą, skoczną muzykę lub jeśli mamy jakiś instrument w domu, sami gramy. Dzieci spacerują lub biegają po pokoju w rytm melodii. Gdy muzyka cichnie, podajemy nazwę  jakiegoś urządzenia elektrycznego lub innego sprzętu. Gdy dzieci usłyszą nazwę sprzętu elektrycznego –klaszczą, gdy usłyszą nazwę innego przedmiotu, np. garnek – stoją bez ruchu do czasu, gdy wznowimy grę.