Witamy na stronie placówki

Nauka Zdalna 07.02.2022

BLOK TEMATYCZNY: CZTERY ŻYWIOŁY

Temat : „Czyste powietrze- ważna sprawa”

  1. Muzyczna gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU – ćwiczenia "Żuraw", "Góra-dół", "Łódeczka", "Jabłuszko".
  2. Rozmowa z dzieckiem na temat powietrza :
  • - gdzie się znajduje; czy ma kolor, kształt; w jaki sposób można poznać, że znajduje się wokół nas.
  • - nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy.
  •  

    Zaproszenie dziecka  do obejrzenia krótkiego eksperymentu, z którego dowie się Jak znaleźć powietrze? Eksperyment można również wykonać w domu. Potrzebna będzie pusta butelka oraz miska z wodą – https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

    • - obserwowanie drzew poruszanych wiatrem. Rodzic wyjaśnia, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Podkreśla znaczenie powietrza dla życia ludzi i zwierząt oraz jego wszechobecność wokół nas.
      •           3. „Kiedy powietrze pomaga, a kiedy szkodzi?”- Wiatr, który wieje-to nic innego jak poruszające się powietrze. Wiatr może być przyjacielem człowieka, ale bywa także niebezpieczny. Obejrzyjcie obrazki ( Załącznik nr 1) Spróbujcie dokonać segregacji na wiatr pożyteczny, jak również na wiatr szkodliwy, który zagraża ludziom.

         

        •            4. „Wietrzna zabawa”. Potrzebna będzie muzyka i kartka (może być gazeta). Dziecko otrzymuje kartkę, którą trzymają obiema dłońmi. Porusza się swobodnie w rytm muzyki, machając przed sobą kartkami. Podczas pauzy w muzyce, dziecko podbiega do osoby dorosłej i macha kartką przed mamą lub tatą, robiąc w ten sposób lekki wietrzyk.
        •          5.  „Co dymi?” – burza mózgów. Rodzic zapisuje pomysły dziecka na kartonie. Zawiera umowę z dzieckiem - podczas najbliższego spaceru sprawdzą co dymi.
        •  
        •         6. „Badamy czystość powietrza” – dziecko smaruje kartkę z bloku technicznego wazeliną –  rodzic umieszcza ją za oknem. Po południu sprawdza wraz z dzieckiem, czy drobinki kurzu, pyłu , zanieczyszczeń przykleiły się do kartki.
        •         7. Karta pracy (Załącznik nr 2)