Witamy na stronie placówki

Nauka zdalna 09.02.2022

BLOK TEMATYCZNY: CZTERY ŻYWIOŁY

Temat : „Ogień jest potrzebny”

1. Jeżeli to możliwe zaproś do zabawy Rodzica lub rodzeństwo.Powtarzajcie słowa:

Beata Gawrońska

Na raz – uśmiechnij się szeroko.

Na dwa – podskocz bardzo wysoko.

Na trzy – złap kolegę za ręce.

Na cztery – zaśpiewaj piosenkę.

Na koniec  zaśpiewaj piosenkę, którą znasz z przedszkola doskonale  https://vimeo.com/408826829 To „Planeta dzieci”. Podczas śpiewania przypomnij sobie wszystkie ważne wartości o których rozmawialiśmy podczas zajęć.

2. „Ogień jest potrzebny” – wypowiedzi dziecka. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego (Załącznik 1)

Popatrzcie na powyższe przedmioty, wypowiedzcie się, kiedy są one użyteczne: czajnik– gdy postawimy na kuchni i zagotujemy w nim wodę; węgiel drzewny – do rozpalenia grilla; drewno kominkowe – do wytworzenia ciepła w domu; pochodnia – do oświetlenia; świeczka urodzinowa – dekoracja na torcie; świeca, lampion, świeczka zapachowa – do oświetlenia, wytworzenia nastroju; zdjęcie kaloryfera – do ogrzewania. Dziecko powinno zauważyć, że same te przedmioty są mało użyteczne. Dopiero kiedy użyjemy ognia – dają nam pożytek, służą człowiekowi. Postarajcie się podzielić powyższe wyrazy na sylaby i wyodrębnić z nich głoski.

3. „Ogień może być groźny” – rozmowa kierowana na podstawie zdjęć.  Przyjrzyjcie się ilustracjom i powiedzcie, który ogień jest pożyteczny, a który niebezpieczny (Załącznik  Nr 2)

4. „Podróż balonem” –pobawcie się w zabawę ruchową. Potrzebny będzie balon. Zaproście Rodzica lub Rodzeństwo do wspólnej zabawy, tak by stworzyć pary. Podczas dowolnej piosenki  odbijajcie delikatnie balon. Gdy muzyka cichnie, Rodzic wypowiada nazwę części ciała (np. głowa, prawe ramię, kciuk). Zadaniem dzieci i Rodziców jest utrzymanie balonu w parach tymi częściami ciała. Gdy usłyszą muzykę, ponownie odbijają balon.

5. „Na zapałkach” – zabawa matematyczna. Będziemy doskonalić umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. Potrzebna będzie podkładka, papierowa tacka i patyczki. Rodzic podaje zadania tekstowe, dziecko za pomocą patyczków manipuluje , określa wynik.

Kuba pomaga mamie w kuchni. Obrał 7 marchewek, a jego mama obrała 1 marchewkę. Ile razem obrali marchewek?

Anastazja ma akwarium z rybkami. Ma w nim 6 gupików i trzy mieczyki. Ile razem rybek pływa w akwarium Anastazji?

Edzio uwielbia mandarynki i poprosił rodziców, by kupili je przed weekendem. W sobotę zjadł 4 mandarynki, a w niedzielę 6. Ile mandarynek zjadł Edzio w ten weekend?

6. Karta pracy (Załącznik Nr 3) - Łącząc kropki i kreski narysuj balon. Pokoloruj rysunek własnymi barwami. Chętne dzieci wycinają          z kolorowego papieru balon, ozdabiają mazakami, doklejają pudełko po zapałkach jako kosz.