Witamy na stronie placówki

Nauka zdalna 10.02.2022

BLOK TEMATYCZNY: CZTERY ŻYWIOŁY

Temat dnia: „Ostrożnie z ogniem”

1. Zabawa rytmiczna "Taniec" https://youtu.be/SnA9-XotlAw. Pobawcie się razem naśladując  taniec pokazany na nagraniu.

2. „Co zrobić jeżeli pożar wystąpi w domu lub przedszkolu/szkole”- oglądnijcie film edukacyjny i odpowiedzcie na pytania. https://www.youtube.com/watch?v=OXKCeYIGGUs

Na jaki numer dzwonimy podczas pożaru?,  Co robimy gdy zapali się np. olej?, Co w przypadku pożaru w sąsiednim pomieszczeniu?       Co gdy jesteśmy w swoim pokoju a pożar w innym pomieszczeniu?. Co z pożarem w szkole/przedszkolu?

3.Posłuchajcie piosenki „Na Wojtusia z Popielnikahttps://www.youtube.com/watch?v=5ZSkFBqBerU

To jedna z najbardziej znanych i ulubionych kołysanek jeszcze Twoich Rodziców. Może uda Ci się ją zanucić.

Tekst kołysanki „Na Wojtusia z popielnika iskiereczka mruga..."

Z popielnika na Wojtusia

Iskiereczka mruga

Chodź opowiem Ci bajeczkę

bajka będzie długa.

Była sobie raz królewna

pokochała grajka

Król wyprawił im wesele

I skończona bajka.

Była sobie Baba-Jaga

Miała chatkę z masła,

A w tej chatce same dziwy

Psst, iskierka zgasła.

Z popielnika na Wojtusia

Iskiereczka mruga

Chodź opowiem Ci bajeczkę,

bajka będzie długa.

Już ci Wojtuś nie uwierzy

Iskiereczko mała.

Chwilę błyśniesz, potem gaśniesz,

Oto bajka cała.

4. „Piorun i trąba powietrzna” – zabawa grafomotoryczna. Dziecko stoi na dywanie. R zapoznaje je  z dwoma znakami: piorun (zygzak) i trąba powietrzna – spirala dośrodkowa (ślimak). Umawia się  z dzieckiem, że uderzenia w bębenek (pokrywkę) oznaczają pioruny – dziecko kreśli w powietrzu znaki pioruna, wykonując obszerne ruchy obydwiema rękami. Gdy usłyszą dźwięk dzwonka – kreślą w powietrzu spiralę. Potem kreślą wzory na plecach rodzica. Ostatnim elementem zabawy jest kreślenie wzorów na kartonie.

5. „Nie bawię się ogniem” – wykonanie plakatu. Proponuje Wam wykonanie plakatu, który mówi o zakazie zabawy ogniem. Na dużym kartonie narysujcie koło, pokolorujcie ramkę na czerwono (jak znak zakazu). W środku koła narysujcie negatywne zachowania dzieci np. dzieci na dywanie bawią się zapalniczką; dzieci bez osoby dorosłej zapalają świeczki zapachowe; dzieci bawią się petardami, zimnymi ogniami; dzieci układają stos z patyczków, zapalają go zapalniczką; dzieci bez osoby dorosłej próbują rozpalić w kominku. Nad plakatem można przykleić hasło: Nie baw się ogniem! (Załącznik NR 1)

6.  „Poleczka czy walczyk?” –na koniec dzisiejszych zajęć- zagadka słuchowa. Posłuchajcie melodii i odgadnijcie czy to walczyk czy poleczka. Jeżeli dziecko odgadnie wstaje i naśladuje taniec. Zaproś kogoś z domowników do wspólnej zabawy.

 https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM,

https://www.youtube.com/watch?v=3WGHtvLGfGQ

Dla chętnych dzieci :

Cztery żywioły – zabawy matematyczne. (konstruowanie gry planszowej) ( potrzebne będą: karton, mazaki, pionki, kostka do gry) Narysuj chodniczki, ustal symbole w grze oraz ich znaczenie: np. słońce – idziesz do przodu o 3 pola; piorun – czekasz kolejkę; ognisko – cofasz się o 2 pola. Możesz zacząć grę, przestrzegając ustalonych zasad.

Jeżeli chcecie, aby Wasze prace znalazły się w naszej galerii- przyślijcie proszę zdjęcia J

Miłej zabawy