Witamy na stronie placówki

TEMATYKA MAJ

TEMATYKA MIESIĄCA

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

WIERSZE I PIOSENKI

GALERIA ZDJĘĆ

1.Ksiązka – mój przyjaciel

2.Baśnie, bajki, legendy

3.Rodzina razem się trzyma

4. Ja i moi bliscy

 

Cele ogólne:

Rozwijanie zainteresowań bajkami; używanie nazewnictwa związanego z postaciami bajkowymi; rozumienie , że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym. Poznanie zawodu logopedy; stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; ćwiczenie kulturalnego wysławiania się, rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę; kształtowanie świadomości istnienia cech wspólnych przedmiotów; wzbudzanie zainteresowania książkami ,rozwijanie koncentracji słuchowej; wyrabianie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał; wyzwalanie energii grupowej ,spontaniczności i nauka współdziałania, rozwijanie wyobrazni podczas wykonywania prac plastycznych; umiejętność łączenia elementów w celu tworzenia praktycznych rzeczy; wykonanie zakładek do książek ,poznanie biblioteki i zasad zachowania się w niej; rozwijanie postawy odpowiedzialności za książki; dostarczanie właściwych wzorów zachowania się w miejscach publicznych ,przybliżenie literatury dziecięcej; rozwijanie umiejętności wcielania się w role; odczuwanie radości z obcowania ze światem literatury, utrwalenie znajomości kształtów i nazw figór geometrycznych; ćwiczenie umiejętności zapamiętywania; wdrażanie do skupiania się na wykonywanych czynnościach, rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem; aktywne słuchanie muzyki; poznanie zasad zachowania się w księgarni, rozwijanie umiejętności dostrzegania charakterystycznych cech wybranych budowli; nabywanie umiejętności tworzenia budowli przestrzennych; integrowanie grupy podczas działań wspólnych, umiejętność nazywania członków bliższej i dalszej rodziny; odczuwanie więzi z członkami rodziny; kulturalne wyrażanie siebie w kontaktach z rodziną, rozwijanie zdolności językowych; ćwiczenie umiejętności wyrażania radości w mowie; nauka kulturalnego zwracania się do członków rodziny, nazywanie i przeliczanie części ciała; ćwiczenie umiejętności odzwierciedlania liczby elementów ciała; kształtowanie świadomości siebie, doświadczenie radości podczas zabaw ruchowych; kształtowanie estetyki i harmonii ruchu; stwarzanie sytuacji muzyczno-ruchowych integrujących grupę, przygotowanie prezentu według instrukcji słownej; kształtowanie poczucia estetyki; wyrabianie aktywnej postawy podczas wykonywania zadań, tworzenie więzi emocjonalnej z rodzina; umiejętności przezywania bliskości; kształtowanie kultury współżycia, powtórzenie i utrwalenie nazw dni tygodnia; ćwiczenie wyrażania myśli w formie prostego zdania ;poznanie i ćwiczenie zasad prowadzenia rozmowy, definiowanie i dzielenie elementów na zbiory; utrwalanie pojęcia zbiór; kształtowanie umiejętności zachowywania umiaru w spożywaniu słodyczy, rytmiczne  recytowanie słów; interpretowanie piosenki za pomocą ruchu; wdrażanie do aktywnego uczestniczenia we wszystkich zabawach przy muzyce, ćwiczenie pamięci podczas wykonywania pracy plastycznej; wyrażanie uczuć w różnych formach plastycznych; budzenie otwartości na uczucia.

 Wiersz:

Zagadki  

Urszula Kamińska

To ona pierwsza Cię przytuliła.

Mówić i chodzić pilnie uczyła.

Ona Cię zawsze otacza troską.

Słucha, rozumie i kocha mocno! (mama)

 

Kocha mocno, tak jak mama.

Dobry humor ma od rana.

Chętnie zagra w gry planszowe

I naprawić umie rower! (tata)

 

Syn mego taty i mojej mamy.

Raz się bawimy, a raz- spieramy.

Lecz jeśli się czasem gniewa,

On mi pomoże, kiedy potrzeba! (brat)

 

Starsza- pomoże, ale ta mała

Często na nerwy bardzo mi działa!

W jednym pokoju wszędzie mieszkamy,

Wspólnych rodziców i dziadków mamy.( siostra)

 

Mama taty albo mamy

Jej wypieki uwielbiamy.

Pięknych bajek tysiąc zna

I na wszystko radę ma! (babcia)

 

To tata taty lub tata mamy.

Jego historii chętnie słuchamy.

Zbuduje szałas, zna się na grzybach

I wie najlepiej gdzie bierze ryba.!(dziadek)

Piosenka :

Książka sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewska

Kiedy książkę swą otwieram,

 bo znów kiepski humor mam ,

 książka w podróż mnie zabiera.

Z nią wędruje tu i tam.

Czasem straszy mnie smokami.    (stojąc zakrywają oczy rękoma)

Czasem wzrusza mnie do łez.       (Stojąc imitują przecieranie oczu)

Jednak z nią, z nią ciekawie zawsze jest! ( klaszczą do rytmu)

Ref.: Tu z Puchatkiem po miodek wyruszamy do lasu.(marsz w miejscu)

Tu pędzimy z królikiem, bo nie mamy wciąż czasu. (bieg w miejscu)

Tu z Piotrusiem szybuję nad okrętem  piratów (x2) (przykładają  dłoń do czoła, wypatrują)

Z Calineczką odpocznę na łące pełnej kwiatów. (x2) (od góry ręce rozkładają na boki)

Kiedy wieczór już zakwita, (pierwsze cztery wersy: spacer po kole wiązanym)

Wtedy wołam mamę wnet.

Mamo, książkę mi poczytaj,

Bo odwiedzić chciał mnie kret.

By zza okna żaden straszak

Nie przerażał więcej mnie.

Krecik na wycieczkę wziąć mnie chce.

Ref.: Tu z Syrenką i Florkiem wskoczę do morskiej toni.

Ze Smerfami ucieknę, bo znów Klakier nas goni.

Z Filemonem napsocę i wyruszę do sadu.

A na koniec przyrządzę nam soczek z gumi-jagód.(x2)